the Art of PurpLe

the Art of PurpLe

Best eveR aBOUT My Blogs

LOVE :) BLOGGING ABOUT ------>


-InTERiOR DESiGN
-ArCHiTECTuRE
-FAshioN And Style
-MAC and Bobbie bRown
-ArT AnD DESiGN
-PHOTOGrAPhY
-WRiTiNG
-OThErs


Sunday, January 4, 2009

Memandu Dengan Sihat :)




MENGHABISKAN hari bekerja boleh menjadi suatu yang cukup mencabar. Itu tidak termasuk stres yang terkumpul akibat melalui jalan raya yang sesak setiap hari, memikirkan soal harga petrol, berhadapan dengan pemandu yang biadab serta terlanggar lubang-lubang jalan yang tidak diturap dengan baik.

Maka, adalah lebih baik untuk belajar menangani tekanan di jalan raya ini kerana ia boleh menyumbang kepada kesihatan keseluruhan pemandu sama ada di pejabat mahupun di rumah. Stres sememangnya mempunyai banyak penyelesaian.

Mulakan dengan menarik nafas dalam dan tenang setiap kali berhadapan dengan perkara yang rumit. Lebih banyak oksigen sampai ke otak, lebih baik untuk membantu pemikiran atau tindakan yang waras. Ia berkesan untuk sebarang jenis stres, terutama ketika di dalam kereta kerana memandu boleh memperlahankan kadar pernafasan.

Langkah seterusnya, cari susur keluar jalan raya yang sedang dilalui, kemudian berhenti di bahu jalan yang selamat untuk keluar dari kereta. Seterusnya, minum air dan regangkan otot tubuh. Biarkan keadaan lalu lintas kembali reda.

Walau dalam keadaan yang kelam-kabut sekali pun, nyawa anda lebih berharga daripada ketetapan waktu. Lebih penting, sampai ke destinasi perlu dalam keadaan sihat dan tersenyum!

No comments:

Post a Comment